SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent „Wielkiej wody” i „#BringBackAlice” podwoił wpływy

Kilka dużych produkcji filmowych i serialowych, głównie dla Netfliksa, przyniosło w ub.r. spółce Telemark wzrost przychodów o 84 proc. do 153,47 mln zł i 2,5 mln zł zysku netto. 375 tys. zł trafi do udziałowców jako dywidenda.

Przychody sprzedażowe firmy Telemark w ub.r. skoczyły z 6,48 mln zł do 126,33 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów (czyli wartość produkcji, które na koniec roku kalendarzowego są w toku) zmalała z 77,11 do 27,13 mln zł.

W ub.r. premiery miało kilka seriali i filmów wyprodukowanych przez Telemark. Najgłośniej było o „Głębokiej wodzie” na Netfliksie, która jesienią ub.r. zdobyła dużą popularność w wielu krajach.

Spółka dla Netfliksa wyprodukowała też serial „Krakowskie potwory” (miał premierę w marcu ub.r.) i film „Noc w przedszkolu” (premiera pod koniec grudnia ub.r.), a dla Warner Bros. Discovery - serial „#BringBackAlice”, który na HBO Max pojawił się w połowie kwietnia br. Ponadto wspólnie z Telewizją Polską zrealizowała „Film dla kosmitów”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Działalność operacyjna Telemarku w ub.r. kosztowała 151,63 mln zł, z czego 112,42 mln zł to wartość sprzedanych produktów. Na usługi obce przeznaczono 31,18 mln zł, na wynagrodzenia - 6,29 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - 856,8 tys. zł.

Pozostałe wpływy operacyjne skurczyły się z 7,4 do 1,26 mln zł, głównie wskutek niższych kwot uzyskanych dotacji.

Wynik sprzedażowy spółki poszedł w górę z 6,28 mln zł straty do 1,83 mln zł zysku, a zysk netto wzrósł z 816,2 tys. do 2,5 mln zł.

Na dywidendę przeznaczono 375 tys. zł, a pozostałe 2,13 mln zł zasili kapitał zapasowy. Udziałowcami firmy są członkowie jej zarządu Anna Kępińska (ma 40 proc. kapitału) i Maciej Kubicki (27 proc.), a także Stanisław Krzemiński (33 proc.).

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Producent „Wielkiej wody” i „#BringBackAlice” podwoił wpływy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl