Cannes Lions wprowadza nagrodę Creative B2B Lion
Organizatorzy festiwalu reklamowego Cannes Lions ogłosili zmiany w konkursie w 2022 roku. Obejmują one wprowadzenie nowej nagrody Creative B2B Lion i zmiany w Creative Commerce Lion. Zgłoszenia do przyszłorocznej edycji rozpoczną się 20 stycznia, a festiwal ma odbyć się w czerwcu w formule stacjonarnej.
Nowa nagroda Creative B2B Lion ma być przyznawana za przełomową kreatywność i skuteczność w pracy nad produktami i usługami, które są kupowane przez profesjonalistów w imieniu firm.
Philip Thomas, przewodniczący Lions, powiedział, że to nagroda, która „tworzyła się przez kilka lat”.
- Pierwszy raz zaczęliśmy dyskutować o Lwie, który docenia pracę B2B już w 2013 roku, ale zawsze staramy się znaleźć odpowiedni czas, aby nasze nagrody odzwierciedlały branżę i były zgodne z jej potrzebami. Widząc wzrost liczby prac B2B wygrywających z Lwami i biorąc pod uwagę, że wiele osób w branży wierzy, że kategoria Lion w tej dziedzinie podniesie poprzeczkę kreatywności i podniesie dyscyplinę, uważamy, że teraz nadszedł moment, aby B2B zwróciło uwagę na globalną scenę twórczą.
Creative B2B Lion został opracowany przy udziale i badaniach ekspertów branżowych.
Creative Commerce Lion po modyfikacji
W ramach kolejnych zmian, Creative Commerce Lions wyewoluowało z Creative eCommerce Lions, aby uczcić innowacyjne i kreatywne podejście do handlu online i offline, rozwiązań płatniczych i podróży transakcyjnych.
Simon Cook, dyrektor zarządzający Lions, powiedział: - Poszerzyliśmy tę kategorię, aby odzwierciedlić różne wschodzące obszary handlu. W tym roku nastąpiła zauważalna zmiana w pracy, liczba wpisów związanych z handlem wzrosła o 18 proc., a nasi jurorzy zidentyfikowali pojawiające się trendy dotyczące „handlu rozproszonego”, „handlu sprawiedliwego” i ogólnie proliferacji handlu. Ewolucja tej kategorii polega na utrzymywaniu jej znaczenia i zgodności z szybko zmieniającym się krajobrazem.
Przewodniczącą jury Creative Commerce Lions będzie Elisabeth Ann Kaminkow, global CEO, VLMY&R Commerce, CEO NY VMLY&R.
Odświeżona została kategoria nagród Media Lions tak, by odzwierciedlić rozwijającą się branżę i zagwarantować, że jury będzie oceniać kreatywne pomysły medialne, a nie stricte kreatywne pomysły.
Zgłoszone do Cannes Lions prace będą oceniane przez ponad 400 światowych ekspertów. W 2022 r. jurorzy zakończą wstępne ocenianie na odległość, zanim spotkają się w Cannes, aby omówić i nagrodzić Lwy.
Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions odbędzie się w dniach 20-24 czerwca 2022 roku w Cannes we Francji.
Dołącz do dyskusji: Cannes Lions wprowadza nagrodę Creative B2B Lion