SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” dalej na minusie. „Nasi klienci ograniczają wydatki reklamowe”

Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, ma za sobą czwarty z rzędu kwartał ze stratą netto. Jej przychody zmalały o ponad jedną trzecią.

W trzecim kwartale 2024 r. grupa PMPG Polskie Media wypracowała 7,64 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 11,66 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 34,5 proc. Firma nie ujawnia, ile wynoszą jej wpływy ze sprzedaży tygodnika „Do Rzeczy” i miesięcznika „Historia Do Rzeczy” oraz z dystrybucji cyfrowej „Wprost”, a ile z reklam.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” zwiększyła się rok do roku o 5,82 proc. do 28 714 egz.

CZYTAJ TEŻ: „Wprost” bez dziennikarzy sportowych

Po stronie wydatków firma w zeszłym kwartale mocno ograniczyła koszty sprzedaży - z 3,12 do 1,51 mln zł, zaś koszty ogólnego zarządu zwiększyły się z 2,69 do 2,81 mln zł. Jej rentowność pogorszyły też skurczenie się wpływów finansowych z 2,84 mln do 86 tys. zł oraz wzrost kosztów finansowych z -254 do 104 tys. zł.

Zysk sprzedażowy brutto grupy PMPG poszedł w dół z 6,56 do 2,49 mln zł, wynik operacyjny - z 663 tys. zł zysku do 1,77 mln zł straty, a wynik netto - z 3,56 mln zł zysku do 1,83 mln zł straty.

- Mając w portfolio dwa z trzech najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce musimy stale dostosowywać się do sytuacji zarówno na rynku, jak i do sytuacji w kraju. Konsekwentna realizacja strategii rozwoju aktywów cyfrowych przynosi pierwsze efekty, a widać to w statystykach portali np. odsłony Wprost.pl wzrosły o 10 mln, a unikalni użytkownicy o ponad 1 mln w ciągu pięciu miesięcy. Widzimy to również po wynikach nowych portali - wylicza w komunikacie prasowym Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG.

- Jestem dobrej myśli i wiem, że konsekwentna realizacja strategii, która generuje na ten moment ujemny wynik, przełoży się na pozytywne wyniki w najbliższych miesiącach - dodaje.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Od początku 2024 roku grupa PMPG notuje spore spadki sprzedaży i straty, ujemną rentowność miała też w czwartym kwartale ub.r. W ujęciu trzech kwartałów przychody firmy zmalały r/r o 29 proc. do 24,26 mln zł. Rentowność EBITDA poszła w dół z 1,46 mln zł zysku do 4,16 mln zł straty, operacyjna - z 241 tys. zł zysku do 4,16 mln zł straty, a netto - z 4,43 mln zł zysku do 5,03 mln zł straty.

W raporcie grupy PMPG podkreślono, że wpłynęła na to „przede wszystkim obecna sytuacja gospodarcza”. - Nasi klienci ograniczają wydatki reklamowe ze względu na trudne warunki rynkowe, a budżety reklamowe, które często są postrzegane jako elastyczne, mogą być redukowane w pierwszej kolejności, aby dostosować się do zmieniających się potrzeb operacyjnych - zaznaczono.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” dalej na minusie. „Nasi klienci ograniczają wydatki reklamowe”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Beti
Generalnie w mediach jest licho.
11 3
odpowiedź
User
Pablo
Agorze trudniej bez Barbie.
7 3
odpowiedź
User
Agora
No tak, agore dla porównania nie tylko prasa ciągnie w dół ale i kina.

Grupa Agora ma za sobą trzeci kwartał z rzędu na minusie. Tym razem jako przyczynę straty netto 11,5 mln zł podano zapaść sprzedaży biletów w kinach. Pewnym pocieszeniem jest wzrost przychodów Radio Zet, przychodów z reklamy w tytułach prasowych grupy i przychodów z reklamy w kinach.
6 4
odpowiedź