SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Motor” liderem, “Top Gear” traci najwięcej

 W kwietniu br. większość tytułów z segmentu prasy motoryzacyjnej (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadki sprzedaży. Liderem rankingu był "Motor”, a najwięcej stracił “Top Gear”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Motor" (Wydawnictwo Bauer) wyniosło w kwietniu br. 108 815 egz., co oznacza spadek o 6,37 proc. względem kwietnia ub.r.
 
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Auto Świat" (Axel Springer Polska) z wynikiem na poziomie 98 785 egz. (spadek o 23,54 proc.).
 
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Grupa Burda), który w kwietniu odnotował rozpowszechnienie płatne razem wynoszące 61 393 egz., czyli mniejsze o 25,35 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten został dotknięty największym spadkiem w zestawieniu.
 
Największy wzrost rozpowszechniania zanotował natomiast miesięcznik “Auto Motor i Sport” (Motor Presse Polska) - jego wynik wzrósł o 39,24 proc. do 39 088 egz. 
 

ZKDP kwiecień
2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Motor* 108 815 116 222
Auto Świat* 98 785 129 194
Top Gear 61 393 82 243
Auto Świat Poradnik 42 118 38 931
Auto Motor i Sport 39 088 28 073
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 34 006 29 671
Świat Motocykli 26 804 33 198
Automobilista 10 562 10 600
V12 9 594 6 949
Classic Auto 6 699 7 419


 
Porównując dane z kwietnia br. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił “Auto Świat. Poradnik” (Axel Springer Polska), a najwięcej zyskało “Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). 

ZKDP 2010
kwiecień marzec
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Motor* 108 815 112 032
Auto Świat* 98 785 103 642
Top Gear 61 393 64 253
Auto Świat Poradnik 42 118 50 980
Auto Motor i Sport 39 088 36 015
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 34 006 27 832
Świat Motocykli 26 804 28 022
Automobilista 10 562 11 191
V12 9 594  
Classic Auto 6 699 7 170

 
* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast wszystkie pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.

Dołącz do dyskusji: “Motor” liderem, “Top Gear” traci najwięcej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bronko B.
A Magazyn Rajdowy WRC? Zawsze podawaliście w zestawieniu
0 0
odpowiedź
User
ASfan
Wirtualne Media podczas "opracowania" wyników ZKDP powinny zwrócić uwagę na częstotliwość ukazywania się badanych tytułów. W omawianym okresie jeden z nich ukazał się trzykrotnie , inny zaś pięć razy trafił do kiosków. Stąd też te wzrosty. Redaktorzy WM trochę więcej solidności w "opracowywaniu" !
0 0
odpowiedź
User
COS TU NIE GRA
W ubiegłym roku WM podawały sprzedaż kwietniowa Auto Świata na poziomie 99 172,
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowy-lider-pism-motoryzacyjnych-w-dol-auto-swiat-i-top-gear

w tym komunikacie już ponad 129 tys. Gdzieś się chyba pomylili.
0 0
odpowiedź