„Motor” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych. Ostatni numer „Top Gear”
W październiku ub.r. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto”. Największy wzrost odnotował ostatni numer „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zwiększyła się o 0,90 proc. i wyniosła 101 773 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 6,32 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 62 437 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 41 608 egz., po spadku o 3,66 proc.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 33 618 egz., po wzroście o 20,18 proc. - największym w zestawieniu. Był to jednak ostatni numer tego miesięcznika, który obecny był na rynku ponad 8 i pół roku.
Podium uzupełnia „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był drugi. Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu, wynoszącą 16,03 proc. W efekcie dało mu wynik na poziomie 32 736 egz.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
194 364 |
101 773 |
101 773 |
202 952 |
100 870 |
100 870 |
0,90% |
Auto Świat |
104 264 |
62 510 |
62 437 |
116 286 |
66 713 |
66 649 |
-6,32% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 000 |
41 608 |
41 608 |
86 000 |
43 190 |
43 190 |
-3,66% |
Top Gear |
59 980 |
33 737 |
33 618 |
53 994 |
28 120 |
27 973 |
20,18% |
Auto Świat Poradnik |
65 971 |
32 777 |
32 736 |
69 933 |
39 019 |
38 986 |
-16,03% |
Auto Motor i Sport |
47 220 |
23 519 |
23 519 |
51 225 |
25 544 |
25 544 |
-7,93% |
Świat Motocykli |
37 500 |
13 810 |
13 810 |
27 500 |
14 543 |
14 543 |
-5,04% |
Automobilista |
17 900 |
6 534 |
6 534 |
18 200 |
7 277 |
7 242 |
-9,78% |
Classic Auto |
14 500 |
6 377 |
6 377 |
14 400 |
6 823 |
6 823 |
-6,54% |
W październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,93 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 1,85 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem też pochwalić się mógł „Top Gear” - było to 55,11 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 18,07 proc., zanotował miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska),
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
październik |
wrzesień |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
194 364 |
101 773 |
101 773 |
194 171 |
102 729 |
102 729 |
-0,93% |
Auto Świat |
104 264 |
62 510 |
62 437 |
104 437 |
63 769 |
63 611 |
-1,85% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 000 |
41 608 |
41 608 |
86 000 |
46 814 |
46 814 |
-11,12% |
Top Gear |
59 980 |
33 737 |
33 618 |
39 995 |
21 807 |
21 673 |
55,11% |
Auto Świat Poradnik |
65 971 |
32 777 |
32 736 |
65 956 |
40 004 |
39 958 |
-18,07% |
Auto Motor i Sport |
47 220 |
23 519 |
23 519 |
46 998 |
22 703 |
22 703 |
3,59% |
Świat Motocykli |
37 500 |
13 810 |
13 810 |
27 000 |
15 945 |
13 445 |
2,71% |
Automobilista |
17 900 |
6 534 |
6 534 |
17 900 |
7 484 |
7 361 |
-11,23% |
Classic Auto |
14 500 |
6 377 |
6 377 |
14 500 |
6 165 |
6 165 |
3,44% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych. Ostatni numer „Top Gear”