SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat wydał więcej na polskie programy, ale oszczędził na filmach

Telewizja Polsat w I kwartale br. zajęła pozycję lidera oglądalności w  grupie komercyjnej, dzięki wzmocnionej ofercie programowej. Jej koszty programowe w tym okresie jednak spadły. Stacja wydała co prawda więcej na polskie programy, ale sporo oszczędziła na prawach filmowych.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udział Polsatu w rynku w grupie komercyjnej 16-49 w I kwartale br. wyniósł 13,2 proc., co było lepszym wynikiem od TVN (13,1 proc.), TVP1 (10,5 proc.) i TVP2 (8,9 proc.). Natomiast cała grupa Polsatu zanotowała w tym okresie 22,5 proc. udziału (Grupa TVP miała 25,7 proc., a Grupa TVN - 21,8 proc.).

Przychody Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu w I kwartale br. wyniosły 207 mln zł, aż o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten uwzględnia jednak dołączenie do grupy kanałów TV4 i TV6, które stacja kupiła we wrześniu ub.r.  -  Wyłączając te dwie stacje wzrost przychodów był zgodny z rynkiem - informuje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Spółka powołała się na dane domu mediowego Starlink, który podał, że wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji wzrosły w pierwszych trzech miesiącach br. o 4,7 proc.

Stacji udało się uzyskać wysoką pozycję rynkową dzięki wprowadzeniu większej liczby polskich programów na antenę - w marcu Polsat zaczął emitować m.in. zupełnie dwa nowe, kosztowne show jak „Twoja twarz brzmi znajomo” i „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami”. Znalazło to odzwierciedlenie w kosztach produkcji telewizyjnej własnej i zewnętrznej, które wraz z amortyzacją praw sportowych w I kwartale br. wyniosły 79 mln zł i były o 3 mln zł wyższe niż rok wcześniej. Jednak aż o 5 mln zł spadły wydatki Polsatu na amortyzację licencji filmowych, która uplasowały się na poziomie 28 mln zł.  Stacja w I kwartale br. emitowała bowiem tańsze filmy niż rok wcześniej.

- Sukcesywnie realizowaliśmy strategię przejścia w kierunku polskiego programmingu, który jest bardziej atrakcyjny dla widzów, i co widać po wynikach w kwietniu i maju, daje nam wzrost udziałów na coraz bardziej fragmentaryzującym się rynku - wyjaśnia Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat. Również jesienią stacja  zamierza stosować podobną strategię i nie przewiduje zwiększenia wydatków programowych.

Dołącz do dyskusji: Polsat wydał więcej na polskie programy, ale oszczędził na filmach

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Sesnowna i logiczna decyzja z przesunięciami inwestycji z praw do filmów na własne oryginalne produkcje emitowane na żywo w prime-time. Dostęp do zagranicznych filmów i seriali jest coraz szerszy, coraz trudniej zbudować widownię takimi treściami, nawet premierowymi.
0 0
odpowiedź
User
Staszek
Z tymi filmami to jest niesamowita sytuacja. Bo wydatki spadły. Ale Polsat zaczął pokazywać filmy od Disneya, czego wcześniej nie robił. W tym największe hity, jak Avengers. Do tego pojawiło się bardzo dużo polskich filmów od Monolith, czego wcześniej nie było. Utrzymali również prawa do obecnych od lat wytwórni. Wiosną było bardzo dużo premier filmowych. A mimo to wydatki spadły.
0 0
odpowiedź
User
lolik
Rzeczywiście to ciekawe - było zdecydowanie więcej premier filmowych w Polsacie, do tego premiery w TV4, TV6 a nawet w Polsacie Film i P.Romans, co się nie zdarzało w sezonie wiosennym niż kiedykolwiek

0 0
odpowiedź