SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamy telewizyjnej w grudniu wzrósł o 7 proc. TVN wyprzedził Polsat pod względem wpływów (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w grudniu 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 7,10 proc. Liderem przychodów z reklam był TVN, który wyprzedził Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,28 mln spotów reklamowych, o 6,52 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 19,77 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 19,05 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,08 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

TVN wyprzedził Polsat

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 416 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN, który wyprzedził Polsat. Jego przychody były o 25,33 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego wpływy zmniejszyły się o 2,93 proc. do 380,22 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (200,48 mln zł; niemal bez zmian), a czwarta była TVP1 (197,10 mln zł; + 5,48 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN24 z wpływami na poziomie 81,35 mln zł i wzrostem o 99,26 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 180,76 mln zł - w grudniu 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 1,26 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (79,28 mln zł; do góry o 16,23 proc.) i Media Expert (75,81 mln zł; + 7,15 proc.).

TVP1 liderem grudnia

Liderem oglądalności w grudniu ub.r. była TVP1, a w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły: „Sylwester Marzeń”, „Wydarzenia” i „Kevin sam w domu” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

 

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w grudniu wzrósł o 7 proc. TVN wyprzedził Polsat pod względem wpływów (raport)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pracownik
A awansów w TVN nie ma bo korona wirus"mniejsze wpływy" za to są "odejścia"!!!
0 0
odpowiedź
User
fik
Uwaga reklamodawcy ale waszych reklam nie ogląda 95% ludzi to wyrzucone błoto pieniadze
0 0
odpowiedź
User
kumaty
Nie wiem dla kogo wspœłcześnie rrklama jeat czynnikiem decydującym przy zakupie towaru, tym bardziej, że reklama sztucznie zawyża cene towaru. Są ludzie, ktorzy uwielbiają celebrytów i ich sponsorujæ a my za to płacimy, dzieci oglądaja ich narcystyczne zachowanie, naśladują i chcą mieć to pokażą.
0 0
odpowiedź