SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż „Party”, zyskuje „Show”

„Party”, lider segmentu pism people, zanotowało w listopadzie ub.r. spadek sprzedaży, zyskało zaś konkurencyjne „Show - dzięki temu dystans między tymi tytułami zmalał o ponad połowę. Największy, bo aż 24-proc. spadek dotknął jednak „Galę”.

W listopadzie ub.r. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 482 608 egz., czyli była o 3,6 proc. niższa niż rok wcześniej – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się dwutygodnik "Show" (Wydawnictwo Bauer), którego dystans do konkurencyjnego „Party” zmniejszył się z ponad 100 tys. egz. do trochę ponad 40 tys. Sprzedaż ogółem „Show” wyniosła bowiem 438 692 egz.  i była o 10,3 proc. wyższa niż w listopadzie 2008 roku.

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała minimalny wzrost sprzedaży o 0,7 proc. i w drugim miesiącu czwartego kwartału ub.r. sprzedała się w ilości 165 287 egz.

Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska), ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 86 710 egz. i największym spadkiem w zestawieniu, wynoszącym aż 24 proc. Z tymże w listopadzie 2009 roku „Gala” kosztowała 3,50 zł, a rok wcześniej - 2,90 zł (były też mutacje za 9,99 zł).

listopad
  2009 2008
ZKDP sprzedaż ogółem
Party Życie Gwiazd 482 608 500 581
Show 438 692 397 700
Viva 165 287 164 185
Gala* 86 710 114 055


Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie magazyny z segmentu people poza „Show”, a największy, wynoszący 18,4 proc. dotknął „Galę”.

2009
  listopad październik
ZKDP sprzedaż ogółem
Party Życie Gwiazd 482 608 502 585
Show 438 692 398 596
Viva 165 287 224 676
Gala* 86 710 106 303

* - wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.

Segment yellow: „Życie” liderem, tracą wszyscy poza „Twoim Imperium”

W segmencie pism yellow spadki sprzedaży dotknęły czterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer). Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedał się w  listopadzie ub. r. w ilości wynoszącej 636 544 egz., czyli o 0,8 proc. niższej niż rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał w listopadzie 2009 roku sprzedaż ogółem na poziomie 334 914 egz. i jako jedyny zanotował wzrost – o 3,8 proc..

Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 6,9 proc. do 274 831 egz.

listopad
  2009 2008
ZKDP sprzedaż ogółem
Życie na Gorąco 636 544 641 993
Twoje Imperium 334 914 322 500
Rewia 274 831 295 182
Świat & Ludzie 205 724 216 853
Na Żywo 182 412 193 776


Porównując dane z listopada ub.r. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że wzrosła sprzedaż trzech tytułów, a spadła - dwóch. Najwięcej zyskała „Rewia”, której sprzedaż ogółem wzrosła o 5,2 proc., zaś największy spadek zanotowało „Twoje Imperium” (o 2,5 proc.). 

2009
  listopad październik
ZKDP sprzedaż ogółem
Życie na Gorąco 636 544 651 401
Twoje Imperium 334 914 343 571
Rewia 274 831 261 330
Świat & Ludzie 205 724 198 940
Na Żywo 182 412 175 859


 

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż „Party”, zyskuje „Show”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mały miś
Nie ważne, kto i ile na tym stracił lub zyskał, przerażające jest to, że blisko milion rodaków kupił coś takiego, to jest koszmarny znak naszych czasów...
0 0
odpowiedź