SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Storytelling, cyfrowy outdoor i walka ze stereotypami (meldunki z Cannes Lions)

Wydarzenia z tegorocznego festiwalu reklamowego Cannes Lions relacjonują dla Wirtualnemedia.pl Adam Szałamacha z Allegro, Agnieszka Szlaska z Clear Channel Polska i Małgorzata Węgierek z Havas Media Group.

Adam Szałamacha, group brand manager w Allegro

Trzeciego dnia festiwalu Cannes Lions najbardziej kluczowe okazały się prezentacje dotyczące (nazywanego pięknie po staropolsku) storytellingu. Szczególnie interesujący był początek dnia z Unileverem.

Na wszystkim znanym przykładzie Dove, choć wspartym także casem aplikacji ,,Chef Wendy’’ dla marki Knorr, pokazany został sposób myślenia określony jako „marketing for people”. Kluczowe zdanie w prezentacji powiedział Sir John Hegarthy: najważniejsza jest historia, technologia nigdy nie zastąpi idei. Keith Weed przedstawił także trzy proste wydawałoby się kroki pracy nad efektywną kampanią opowiadającą historie.

Cały dzień ze storytellingiem utwierdził mnie w przekonaniu, że droga, nad którą w Allegro pracujemy, droga mówienia o emocjach towarzyszących kupującemu w naszym serwisie, jest w 100 proc. słuszna.

Bardzo ciekawą prezentację przedstawiło R/GA, w której udowadniali jak ogromnie zyskowna dla wszystkich może być współpraca z agencją już na etapie tworzenia produktu, a nie po zakończeniu całego procesu strategicznego. Wynalazek z Hammerhead na pewno zakupię :)

Barry Wacksman i Stephen Plumlee z R/GA mówili także o potrzebie zaszczepienia kultury startupów  w agencjach, po to, by te mogły się dalej rozwijać.

Wieczorne nagrody z kolei udowodniły, że radio nie umarło. Grand Prix w tej kategorii otrzymała świetna praca ,,The Berlin Wall Of Sound - The Most Unbearable Radio Ad’’ wykonana przez niemiecką agencję Soundcloud.


Agnieszka Szlaska, dyrektor ds. komunikacji i promocji w Clear Channel Polska

W tym roku na festiwal Cannes Lions przyjechała wyjątkowo duża grupa z Polski. Już nie tylko agencji i domów mediowych, wydawców, ale jest też więcej marketerów. I dobrze, bo tu brandy nabierają odwagi do kreatywnych rozwiązań w komunikacji, a domy mediowe doceniają rangę kreacji.

Tu możemy oderwać się od stereotypów w działaniu, od podziału na stare i nowe media. Cannes Lions odkrywa komunikację wciąż na nowo. I choć sercem kampanii zawsze będzie dobra kreacja, to w tym roku dużo się mówiło także o wykorzystaniu danych, integracji obecnych kanałów i roli jaką nowe formy reklamowe odgrywają w komunikacji z konsumentami. Z perspektywy Clear Channel oznacza to, że dobra kreacja na jednym billboardzie może zapewnić globalny zasięg kampanii w mediach społecznościowych. Nasz digitalowy ekran #LeGrandScreen w Cannes spowodował, że uczestnicy festiwalu podnoszą wzrok znad smartfonów, żeby na żywo wejść w interakcję z ludźmi na całym świecie.

Dlatego właśnie Cannes Lions to dla mnie wielkie święto komunikacji i networkingu, a jednocześnie największa wymiana myśli i doświadczeń, także w wersji „plażing” na 12 tysięcy osób.

 

Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group i managing director Arena Media
 
W środę po całym dniu prezentacji, a przed wieczorną galą, wzięłam udział w interesującym spotkaniu w strefie Facebook Beach. Joanna Coles, redaktor naczelna Facebooka, rozmawiała z Jessicą Benett z fundacji LeanLn.org, która przeciwstawia się stereotypom postrzegania płci w marketingu i reklamie. Joanna mówiła o tym, jak ważną rolę odgrywa kreacja i media w tym obszarze. Nie tylko mają odzwierciedlać rzeczywistość. Powinny też wykorzystywać swoją siłę i zasięg, po to by zmieniać sposób postrzegania kobiet oraz walczyć ze stereotypami ról narzuconych nam przez społeczeństwo, kulturę czy wychowanie. Podczas rozmowy Joanna zachęcała kobiety do większej pewności siebie, choćby w sposobie prezentacji czy wysławiania się. Udzielała rad, nie tylko związanych z osiąganiem satysfakcji zawodowej, ale też samorozwojem czy macierzyństwem. Udowadniała, że to nie świat się zmienia - to kobiety i mężczyźni mogą zmieniać świat!

Tym większe znaczenie miał dla mnie fakt, że kilka godzin później Grand Prix w kategorii PR przyznano Procter& Gamble za kampanię ,,Always #LikeAGirl'”, która walczy z schematami myślenia i kodami słownymi odnoszącymi się do dziewczynek i młodych kobiet. Ta sama kampania otrzymała wcześniej złotego lwa w kategorii Glass Lion: The Lion For Change, której patronką jest właśnie fundacja LeanIn.org i Sheryl Sandberg, dyrektor zarządzająca Facebooka. Cały dochód ze zgłoszeń w tej nowej kategorii - prawie 88 tys. euro w tym roku - trafi na cele charytatywne, a dokładnie na wsparcie organizacji pozarządowych walczących o równouprawnienie. Brawo!

Dołącz do dyskusji: Storytelling, cyfrowy outdoor i walka ze stereotypami (meldunki z Cannes Lions)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KoKo
Wyrzygać się można od tego facebookowego story-tellingu z wysłodzoną Sheryl Sandberg wszędzie.
Idee, to brzmi wiarygodniej.
0 0
odpowiedź