„Ugotowani” gromadzą 1,2 mln widzów. TVN przegrywa z konkurencją
Nowa seria „Ugotowanych” po tygodniu emisji gromadzi średnio 1,19 mln widzów. To mniej niż jesienią. TVN w czasie emisji formatu przegrywa z konkurencją w rynku telewizyjnym, ale w grupie 16-49 pokonuje TVP1.
Średnia oglądalność pierwszych czterech odcinków nowej serii „Ugotowanych”, pokazanych w okresie od 9 do 12 lutego br., wyniosła 1,19 mln widzów. Przełożyło się to na 7,27 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,63 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Format nadawany jest od poniedziałku do czwartku o 20.50.
Zdecydowanie najchętniej oglądanym odcinkiem programu w analizowanym okresie był ten czwartkowy, który nie konkurował z hitowymi serialami TVP2: „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, które emitowane są w tym paśmie od poniedziałku do środy. Zainteresował on 1,65 mln widzów.
Trzy topowe odcinki
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
12-02-2015 |
1 648 649 |
10,51% |
11-02-2015 |
1 209 398 |
7,36% |
09-02-2015 |
956 329 |
5,68% |
Dla porównania, pierwsze cztery odcinki poprzedniej edycji „Ugotowanych” (pokazywane w okresie od 1 do 4 września ub.r.) śledziło średnio 1,41 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 8,97 proc. i 11,95 proc. (więcej na ten temat). Oznacza to, że obecna seria w porównaniu do poprzedniej ma o 220 tys. widzów mniej.
Natomiast cały jesienny sezon programu (nadawany w okresie od 1 września do 27 listopada ub.r.) miał średnio 1,29 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 7,95 proc. i 9,58 proc. udziału.
W czasie emisji kulinarnego formatu TVN przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. W tym paśmie zdecydowanym liderem jest TVP2, która emituje seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz filmy fabularne, co daje jej aż 32,33 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje TVP1 (różne programy; 10,18 proc. udziału). Lepiej od TVN wypada również Polsat (filmy fabularne; 9,37 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej TVN w paśmie emisji „Ugotowanych” jest trzeci. Zdecydowanym liderem również i tutaj jest TVP2, drugie miejsce zajmuje Polsat, natomiast słabiej od TVN wypada Jedynka.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji programu
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP2 |
5 290 207 |
32,33% |
27,55% |
TVP1 |
1 665 263 |
10,18% |
6,45% |
Polsat |
1 532 802 |
9,37% |
13,31% |
TVN - Ugotowani |
1 189 800 |
7,27% |
9,63% |
Dołącz do dyskusji: „Ugotowani” gromadzą 1,2 mln widzów. TVN przegrywa z konkurencją