SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawnictwo Bauer zadowolone ze współpracy z influencerami w ramach platformy Influence Me

Influence Me to platforma łącząca twórców internetowych z markami Bauera. Wydawnictwo pozytywnie ocenia niemal pół roku działalności na rynku. - Pracujemy z kilkuset twórcami internetowymi, przyjmując cały czas zgłoszenia od nowych - informuje  Wirtualnemedia.pl Izabela Sarnecka, dyrektor biura reklamy z Wydawnictwo Bauer.

Izabela Sarnecka Izabela Sarnecka

Projekt wystartował na początku br. z inicjatywy biura reklamy Wydawnictwa Bauer i polega na łączeniu reklamodawców z blogerami z takich obszarów jak uroda, moda czy gotowanie. Internetowi twórcy, zapisujący się do Influence Me kojarzeni są z markami zainteresowanymi reklamą na ich blogach czy kanałach YouTube. Bauer pośredniczy we współpracy, oferując klientom reklamowym dopasowaną ofertę, umożliwiającą realizację projektów niestandardowych z zakresu kulinariów, mody, urody, zdrowia, wnętrza czy podróży. Z oferty Influence Me – jak podaje wydawnictwo - korzystali już klienci z branży kosmetycznej, farmaceutycznej, finansowej i FMCG.

- W przypadku Influenceme.pl dopiero zaczynamy swoją działalność i pracujemy z kilkuset twórcami internetowymi, przyjmując cały czas zgłoszenia od nowych - poinformowała Wirtualnemedia.pl Izabela Sarnecka, dyrektor biura reklamy z Wydawnictwa Bauer.

Wraz ze startem platformy, szefowa biura reklamy wydawnictwa Bauer w Polsce tłumaczyła: - Influence Me to nasza odpowiedź na zmianę strategii marketingowych naszych klientów, poszukujących kontentowych ofert digitalowych, uzupełniających ich obecność w prasie. Otwiera nam drzwi do nowych nieraz klientów, a my z kolei przekonujemy ich do łączenia prasy i internetu, umożliwiając rozszerzenie grupy celowej na młodszą - influencerzy i starszą, zamożniejszą - prasa. Wykorzystujemy też nasz kontakty biznesowe, zbudowane przy współpracy z magazynami luksusowymi, proponując klientom dodatkowe możliwości - deklarowała.

Docelowo platforma ma skupiać kilka tysięcy influencerów, co ma pozwolić na odpowiednie dopasowanie twórców do poszczególnych kampanii. Wydawnictwo Bauer ma w swoim portfolio także Durszlak.pl - agregator blogów kulinarnych w Polsce, który skupia wokół siebie ponad 6,6 tysiąca blogerów.

Zespół online w biurze reklamy Wydawnictwa Bauer, który pracuje nad Influence Me liczy obecnie trzy osoby: dwie menedżerki oferty specjalnej i specjalistkę ds. reklamy. Jednocześnie opiekują się one dwoma projektami: Influenceme.pl i Durszlak.pl.

Rynek influencer marketingu rośnie

Pośrednictwo przy współpracy firm komercyjnych z twórcami internetowymi rozwija się w Polsce z roku na rok. Na rynku istnieje co najmniej kilkanaście specjalizujących się w tego typu usługach firm. Są to głównie sieci partnerskie zrzeszające twórców na YouTube takie jak LifeTube, Talent Media, Video Brothers, Gamellon, Mediakraft czy Los Videos. Pod koniec ubiegłego roku zaskoczeniem dla rynku okazała się informacja o zamknięciu jednej z najdłużej funkcjonujących na rynku sieci - należącej do Agory Epic Makers. Właściciel decyzję argumentował względami finansowymi.

Oprócz sieci specjalizujących się we współpracy z youtuberami, na rynku funkcjonują podmioty oferujące zautomatyzowane pośrednictwo między influencerami o średnich zasięgach (od tysiąca do 100 tys.) Użytkowników, niezależnie od tego, w ilu kanałach są obecni) a reklamodawcami. Tak działa np. IndaHash, która swoje biura prowadzi już m.in. w Singapurze, południowej Afryce i kilkunastu rynkach europejskich. Z influencerami współpracują także biura reklamy tradycyjnych mediów - głównie Polsat Media, rozwijając wspólnie z TalentMedia ofertę AdTube. Sprzedawane są w niej reklamy ponad 70. kanałów na YouTube.

 

Dołącz do dyskusji: Wydawnictwo Bauer zadowolone ze współpracy z influencerami w ramach platformy Influence Me

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tra la la
a ile zarobili? Ktos w to uwierzy? 😂😂😂
0 0
odpowiedź
User
Adam K
i dzięki takim działaniom tworzy się kolejną wydmuszkę. najpierw zainwestowano w blogosferę, co pozbawiło ją wiarygodności, bo ludzie czytali blogerów dla ciekawych treści a nie dla reklam produktów czy usług. I w końcu nastąpił moment przełamania i blogi praktycznie nie mają racji bytu. ludzie się tym zmęczyli. krótko mówiąc branża reklamowa zajechała temat w poszukiwaniu sposobu dotarcia bezpośrednio do odbiorców.

i teraz mamy jeszcze ciekawszy twór. kanały na yt i instagramie. jakby Bauer sprawdził badania jak ludzie odbierają influencerów, którzy kolaborują z markami, to by zorientowali się, że ich wiarygodność jest dość niska. młodzi ludzie wbrew pozorom nie są tacy głupi, żeby łykać wszystko jak pelikany. to co ich wyróżnia to potrzeba wiarygodności. więc dopóki taki influencer sam z siebie działa z daną marką, bo lubi, ceni, to i przekaz ma sens. wszystko się sypie gdy nagle zaczyna reklamować produkty, które "przyszły" do niego ze względu na zasięg. jego wiarygodność spada, marka może i jest zauważona ale to i tak ma niewielkie znaczenie, bo nie ma to przełożenia na sprzedaż.

oczywiście marki wolą tam być, bo wszędzie mówią, że warto, jednak finalnie zorientują się, że byli wkręceni w takie formy działania a budżet można było wydać efektywniej.
0 0
odpowiedź
User
BRAWO ADAM K. - BAURZE zatrudnij Adama K. rzynajmniej się zna!
oj tak
0 0
odpowiedź