Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2022-12-15

A A A POLEĆ DRUKUJ

Czy e-learning wyprze tradycyjną edukację? - najlepsi zarabiają miliony na swoich kursach

 

Polacy coraz chętniej sięgają po kursy online. Jak wynika z danych Escola, w III kwartale br. zainteresowanie kursami online skoczyło rok do roku o 43 proc. Rosną także wydatki na edukację online. Użytkownicy coraz częściej wyrażają chęć wykorzystania technologii VR i AR w nauce. Wśród najpopularniejszych trendów są kursy do nauki nowych umiejętności i hobby. W 2022 roku twórcy platformy myVOD zarobili prawie 12 mln zł.

 

Dane z myVOD pokazują również wzrost zainteresowania kursami online. Jeśli porównamy trzeci kwartał rok do roku, to wzrosła liczba zakupów kursów o 43 proc. Co ciekawe, wzrosła także średnia wartość  jednego zakupu o 25 proc. z 134,67 zł na 168,78 zł. Twórcy na platformie w tym kwartale zarobili aż o 87 proc. więcej, czyli prawie 3,5 mln zł . W analogicznym okresie 2021 roku było to 1,85 mln zł. – mówi Aleksandra Woźniak z myVOD.io, serwisu należącego do grupy kapitałowej Escola S.A. – Widzimy też, że rośnie zainteresowanie konkretnymi obszarami. Polacy wydają się coraz bardziej przekonani do szkoleń online. Na pewno wpływ na to miała pandemia i przyzwyczajenie do nowych technologii – dodaje Aleksandra Woźniak.

Z danych platformy do nauki online, myVOD wynika, że w ostatnim czasie przybyło kursów, które zajmują się tematyką okołoporodową. Polacy coraz częściej sięgają po szkolenia z branży beauty. Zauważono natomiast spadek w kategorii fitness i w branży sportowej. Zdaniem twórców platformy wynika to z chęci użytkowników do spędzania czasu na żywo, po trudnym okresie pandemicznym. Jedyną kategorią sportową, która notuje wzrost jest joga. Kursy online stają się też tańszą alternatywą do szkoleń stacjonarnych, co jest jednym z czynników decyzyjnych klientów.

– Szkolenia stacjonarne prawdopodobnie zawsze będą droższe od rozwiązań online. Wiele branż wciąż pracuje zdalnie, pracownicy mają więc więcej czasu na rozwój nie tylko kompetencji zawodowych, ale również swoich prywatnych zainteresowań i pasji. Dlatego też coraz częściej sięgają po kursy typu tresura psa, warzenie piwa w domu czy nauka języka online – wymienia Robert Rachwał, prezes Wellms.io, platformy edukacyjnej rozwijanej w grupie Escola S.A. – Coraz częściej widzimy zapytania o wykorzystanie nowych technologii w kursach. Już wkrótce uczenie się na okularach VR czy AR będzie powszechne, a być może szkolenia pojawią się również na urządzeniach typu SmartTV, nowoczesne lodówki czy HHT wykorzystywane często w zakładach produkcyjnych i magazynach – dodaje Robert Rachwał.

W 2022 roku na platformie myVOD było dostępnych ponad 1200 kursów i szkoleń online, a twórcy zarobili do listopada włącznie prawie 12 mln zł. Najlepszym miesiącem był marzec, kwiecień oraz wrzesień, kiedy to przychody wyniosły ponad 1,5 miliona na miesiąc. Najgorzej zaś wypadł czerwiec. Najwięcej zamówień było w lipcu, jednakże w tym miesiącu użytkownicy nie kupowali drogich kursów co nie miało odzwierciedlenia w zwiększonym przychodzie. Escola przez br. skupia się na rozwoju autorskiej platformy e-learningowej Wellms, w którą zainwestowała 2 mln zł. Spółka rozwija usługi e-learningowe w myVOD.io, ecommerce  przez spółkę Heseya i rozwiązania dla branży eventów w Meetinga.  





Słowa kluczowe:escola

Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS