Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2023-01-24

A A A POLEĆ DRUKUJ

Podsumowanie roku 2022 w branży podłogowej

2022 rok nie był łatwy. Z jednej strony pojawiała się nadzieja na zakończenie trudnego czasu związanego z pandemią, z drugiej wybuch wojny w Ukrainie skutecznie utrudnił kolejne działania. W minionych 12 miesiącach wiele branż borykało się z problemami, które nie ominęły tej podłogowej, która walczyła z przerwanym łańcuchem dostaw oraz szalejącym wzrostem cen. 

Konflikt zbrojny w Ukrainie oraz pandemia znacznie wpłynęły na działalność branży budowlanej w Polsce i nie tylko. Zachwiane zostały łańcuchy dostaw co w konsekwencji doprowadziło do niedoboru materiałów oraz kolejnej fali wzrostu cen materiałów. Z takimi problemami borykali się w 2022 roku przedstawiciele nie tylko budowlanki, ale także producenci produktów wykończenia wnętrz m.in. drewnianych podłóg. 

Trudny miniony rok.

Minione 12 miesięcy nie należały do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych. Jeszcze tląca się pandemia, kolejno agresja Rosji na Ukrainę, szalejąca inflacja itp. Z problemami borykało się wiele branż, w tym także wnętrzarska. - Wojna w Ukrainie zasiała nie małe spustoszenie na europejskim rynku drewna. W okresie pandemii zapotrzebowanie na ten surowiec było bardzo duże. Zdarzały się momenty, że materiału wręcz brakowało. Natomiast w momencie wybuchu wojny w Ukrainie łańcuchy dostaw zza wschodniej granicy zostały przerwane. Popyt oraz podaż wciąż były ogromne jednak przez to, że wielu producentów korzystało wówczas z drewna właśnie ze wschodu, możliwość dostaw tego materiału zostały znacznie ograniczone - wyjaśnia Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Parket, dodając jednocześnie, że największy problem rozpoczął się, gdy producenci zaczęli masowo wykupywać surowce na rynku polskim. - Taka kolej rzeczy spowodowała brak materiałów, a także lawinowy wzrost cen surowca w kraju. Chapel Parket od lat korzysta wyłącznie z materiałów certyfikowanych, a takimi nie były te z Ukrainy i Białorusi. Wykorzystujemy surowce pozyskiwane zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju. Nasze podłogi nie są typowym produktem, to posadzki bardzo wysokiej jakości, wykonywane z drewna dębowego i tylko na zamówienie. Wojna w Ukrainie spowodowała, że mieliśmy duży problem z pozyskiwaniem naszego materiału - dodaje ekspert marki Chapel Parket.

Miniony rok pod kątem trendów

Dębowe podłogi od lat znajdują się w czołówce elementów wyposażenia wnętrz na które decydują się inwestorzy. Trendy wyraźnie pokazują, że we wnętrzach stawiamy na naturalne materiały, drewno i wszelkie firmy, które sprawią, że w tak „dziwnych” czasach choć w domu znajdziemy ukojenie.  - W tym roku najpopularniejszymi kolorami wybieranymi przez inwestorów były odcienie brązu i beżu. Dokładniej rzecz ujmując na pierwszym miejscy uplasował się kolor Bruce, zaraz za nim Elsey, Channel i nasza nowość w ofercie czyli delikatny i subtelny Invisible. W najlepszej dziesiątce znalazły się także: Elk, Reef, Essex (seria Chapel Minster), Egmont, Clark, Howden (seria Chapel Minster). Najpopularniejszymi wzorami były zdecydowanie deski (83 proc.), oraz herringbone (jodła klasyczna 9 proc.) i hungarishe punt (jodła węgierska, francuska 8 proc.) - tłumaczy ekspert marki Chapel Parket, Sebastian Kos. Jeżeli chodzi o szerokości, to prym wiodły deski w 185 mm oraz klepki, których szerokość wynosiła 145 mm. 

Mimo trudnego roku podłogi marki Chapel Parket stały się częścią wielu ciekawych inwestycji. - Czołowi polscy projektanci od lat chętnie wykorzystują nasze produkty. Tak też było w tym roku. Na kocie mamy m.in. stylowy dom na Mazurach polskiej aktorki, nowoczesną nieruchomość w Szczecinie czy też apartament w legendarnej warszawskiej kamienicy Foksal 13/15 itp. Podłogi Chapel Parket montowane są nie tylko w prywatnych domach czy mieszkaniach lecz także w obiektach komercyjnych – dodaje Sebastian Kos. 

Warto wspomnieć, że podłogi stylizowane, a więc wykonane z postarzanego drewna cieszą się dużą popularnością. W minionym roku inwestorzy wybierali nie tylko deski przypominające wiekowe drewno, ale także stylizowane klepki i kasetony. Tego typu elementy są montowane zarówno w nowych (nieraz bardzo awangardowych) wnętrzach, jak i starych, odrestaurowywanych budynkach. 

- Jestem przekonany, że dużym powodzeniem nadal będą cieszyły się podłogi stylizowane. Dzięki odpowiedniej obróbce drewna uwydatniamy jego naturalne piękno, nie tracąc jednocześnie jego charakteru. Tak jak w przyrodzie nie ma dwóch takich samych drzew, tak nie da się znaleźć dwóch identycznych desek, każda jest jedyna w swoim rodzaju. Ponadto podłogi Chapel Parket poddawane są obróbce termicznej. Drewno uzyskane właśnie tą technika zyskuje coraz większą popularność wśród projektantów i inwestorów. Opalane deski są odporne na wilgoć, wodę ogień oraz gnicie i insekty. Może się także wydawać, że tak potraktowane drewno stanie się kruche i słabe. Nic bardziej mylnego. W tym kontrolowanym procesie dochodzi do wzmocnienia surowca dzięki czemu, stanie się bardziej wytrzymały – dodaje ekspert marki Chapel Parket.

Marka przez cały rok była także aktywna w mediach społecznościowych, dostarczała zainteresowanym inspiracji, ale i wiedzy na temat dębowych podłóg oraz ich właściwości. 

 

***

Tekst: Adventure Media

Zdjecia: Chapel Parket 

* * *

Chapel Parket – podłogi z własną historią 

www.chapelparket.pl

www.facebook.com/ChapelParketPolska 

Instagram: chapel_parket_polska

Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.

* * *

KONTAKT:

Chapel Parket Polska Sp. z o.o.

www.chapelparket.pl

 

Kontakt dla mediów:

Magdalena Matusik 

specjalista ds. public relations

magdalena.matusik@adventure.media.pl

Adventure Media s.c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl 

tel. 690 449 064





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS