Agencja Lewis znika z polskiego rynku
Polski oddział sieciowej agencji public relations Lewis, z końcem lipca został zamknięty. Jej klientów przejmuje Monday, która będzie firmą afiliowaną sieci w Polsce.
Głównym powodem zamknięcia polskiego oddziału Lewisa jest zmiana strategii sieci. - Musimy uważnie planować nasze globalne inwestycje. Na tym etapie postanowiliśmy skoncentrować się na digitalizacji i restrukturyzacji agencji. Mamy też ambitne plany ekspansji w regionie Azji i Pacyfiku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Andres Wittermann, chief client officer sieci Lewis w Europie.
Sieć podpisała umowę z Monday, która będzie w Polsce jej agencją afiliowaną. - Monday już rozpoczęła przejmowanie niektórych naszych byłych pracowników i klientów. Wybraliśmy Monday, ponieważ otrzymaliśmy bardzo dobre referencje o ich pracy, od razu nawiązaliśmy też dobry kontakt z założycielką, Ewą Mittelstaedt. Mamy poczucie, że zarówno klienci, jak i pracownicy znajdą się w dobrych rękach - dodaje Andres Wittermann.
- Każdy z klientów polskiego oddziału Lewis PR podejmował indywidualnie decyzję, czy chce rozmawiać z nami o kontynuacji współpracy na polskim rynku. Podpisaliśmy obecnie umowy z czterema klientami, rozmawiamy jeszcze z jednym - informuje portal Wirtualnemedia.pl Ewa Mittelstaedt, prezes Monday. Obsługą tych klientów zajmie się zespół Elizy Krysztofiak
Lewis zatrudniała w polskim oddziale dziesięć osób, od dwóch lat zarządzała nią Joanna Berger, która zastąpiła Łukasza Kluja.
Do Monday przeszła Kornelia Gruszka, objęła stanowisko senior communication managera w teamie Elizy Krysztofiak. Do zespołu dołączyła również Aleksandra Okuljar, która objęła stanowisko account executive.
Z informacji zamieszczonych na stronie agencji wynika, że jej klientami byli m.in. Casamundo, F5 Networks, Western Union Business Solutions, Mozilla, Gemalto i Trusted Shops. Globalny oddział Lewis nie informuje, ilu dokładnie klientów miał polski oddział firmy w chwili zamknięcia.
Lewis działała w Polsce od 2008 roku. Specjalizowała się w tworzeniu strategii komunikacyjnych, doradztwie strategicznym, zarządzaniu i budowaniu reputacji marki. Ponadto prowadziła działania z zakresu zarządzania kryzysowego, relacji z mediami, social mediów i digital marketingu. Globalnie, sieć działa od 1995 roku. Polski oddział Lewis przez kilka lat zrzeszony był w Związku Firm Public Relations.
Dołącz do dyskusji: Agencja Lewis znika z polskiego rynku