Cyfrowa muzyka nie wynagrodzi spadku sprzedaży płyt CD
Pomimo, że sprzedaż cyfrowej muzyki w ciągu najbliższych pięciu lat będzie stale rosła, to nie wynagrodzi ona wytwórniom spadku sprzedaży płyt CD.
W ciągu najbliższych pięciu lat internet osiągnie poziom ponad 1/3 całego rynku sprzedaży muzyki - informuje serwis Radio Ink, powołując się na prognozę firmy badawczej Jupiter Research.
W 2012 roku wydatki na zakup muzyki w sieci mają wynieść 3,4 miliarda dolarów. Jednak przy jednoczesnym spadku sprzedaży płyt CD, oznacza to, że do tego czasu wytwórnie w sumie będą notowały mniejsze dochody.
Według analityków z Jupiter Research, internet będzie zastępował sprzedaż tradycyjną w przypadku wielu, ale nie wszystkich konsumentów. W związku z tym serwisy typu Napster czy Rhapsody wciąż będą miały na muzycznym rynku pozycję niszową.
źródło: Radio Ink
Dołącz do dyskusji: Cyfrowa muzyka nie wynagrodzi spadku sprzedaży płyt CD