Gazety w I płr. mniej z reklam. „Fakt”, „DGP” i „GW” w dół
W I połowie br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 8,4 proc. mniej niż przed rokiem. Spore spadki tych wpływów zanotowały „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Wyborcza”, za to duży wzrost osiągnął „Przegląd Sportowy”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) od stycznia do czerwca br. były o 31,3 proc. niższe niż rok wcześniej, a „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 30,2 proc. „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam mniej o 9,7 proc., „Super Express” (Murator) - o 6,6 proc., a Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 1,4 proc.
>>> Sprzedaż „Gazety Wyborczej” wynosi 229 tys. egz., a „Rzeczpospolitej” 77 tys. egz.
Z drugiej strony wpływy reklamowe „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) wzrosły w skali roku aż o 39,7 proc., co wynika zapewne z większego zainteresowania marketerów tym tytułem i jego sprzedaży związanego z Euro 2012. Bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) zarobiło z reklam więcej o 17,1 proc., „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 8,4 proc., „Polska" (Polskapresse) - o 4,5 proc., a darmowe „Metro” (Agora) - o 2,9 proc.
>>> Czytelnictwo dzienników: w górę „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
I-VI.2012 | I-VI.2011 | |
Gazeta Wyborcza | 302 319 886 zł | 334 977 341 zł |
Polska | 151 631 589 zł | 145 072 103 zł |
Fakt | 95 322 202 zł | 119 458 096 zł |
Rzeczpospolita | 79 280 180 zł | 80 417 606 zł |
Super Express | 56 436 595 zł | 60 406 562 zł |
Metro | 50 306 684 zł | 48 898 336 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 32 507 103 zł | 41 322 963 zł |
Echo Miasta | 23 917 262 zł | 20 423 462 zł |
Puls Biznesu | 23 083 460 zł | 21 298 752 zł |
Przegląd Sportowy | 20 160 956 zł | 14 428 644 zł |
monitorowane tytuły razem | 995 329 802 zł | 1 087 223 175 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety w I płr. mniej z reklam. „Fakt”, „DGP” i „GW” w dół