SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wi-Fi w Pendolino dalej opóźnione, termin uruchomienia nieznany

Kierownictwo spółki PKP Intercity prowadzi rozmowy w sprawie uruchomienia w pociągach Pendolino internetu w technologii Wi-Fi. Według doniesień przewoźnika negocjacje z producentem pociągów są trudne, a wprowadzenie Wi-Fi dla pasażerów wciąż się przeciąga i może sięgać nawet 2018 roku.

Informacje na temat trudności we wdrożeniu w pociągach Pendolino sieci Wi-Fi dostarczyła Polska Agencja Prasowa w rozmowie z Jarosławem Oniszczukiem, członkiem zarządu PKP Intercity.

Choć PKP Intercity oferuje już (we współpracy z T-Mobile) dostęp do internetu przez Wi-Fi we wszystkich pociągach EIC, to w nowoczesnych składach typu Pendolino taka usługa jest wciąż niedostępna. Powodem jest fakt, że przewoźnik nie wprowadził warunku dostępu do Wi-Fi w dokumentacji przetargowej.

Od dłuższego czasu PKP Intercity stara się naprawić to niedopatrzenie i negocjuje wprowadzenie instalacji Wi-Fi z firmą Alstom, producentem Pendolino. Jarosław Oniszczuk przyznaje jednak, że rozmowy z Alstomem nie są łatwe.

- Prowadzimy rozmowy z Alstomem. Mam nadzieję, że początek jest już zrobiony. Chcemy, żeby WiFi w Pendolino było i zrobimy wszystko, żeby to zabezpieczyć, bo widzimy potrzeby pasażerów. Rozmowy są ciężkie - ocenia Oniszczuk. - Najpierw musimy przetestować to, co nam zaprezentuje Alstom. Nie możemy sobie pozwolić na zamontowanie takiego sprzętu, który nam nie odpowiada.

Szefostwo PKP Intercity przyznaje, że na obecnym etapie negocjacji z Alstomem trudno podać nawet przybliżony termin wprowadzenia w Pendolino dostępu do Wi-Fi, a sprawa może się przeciągnąć nawet do 2018 r. PKP zastrzega też, że usługa z pewnością będzie wprowadzana etapami, w kolejnych składach Pendolino.

Dołącz do dyskusji: Wi-Fi w Pendolino dalej opóźnione, termin uruchomienia nieznany

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Nie rozumiem! PKP które dysponuje własną siecią telekomunikacyjną (TK Telekom) idącą wzdłuż torów musi się dogadywać z firmami zewnętrznymi???
0 0
odpowiedź
User
Gość
Tyle wysiłku tylko pytanie, po co? Chyba tylko dla reklamy jednego z operatorów telefonii kom. Zwykły użytkownik PKP jak chce mieć dostęp do internetu to włącza transmisję danych w swojej komórce.
0 0
odpowiedź
User
Andrzej
PKP chciały przyoszczędzić i wyszło jak wyszło - nie wprowadziły warunku dostępu do Wi-Fi w dokumentacji przetargowej, bo znali (wysoką) cenę montażu instalacji Wi-Fi przez Alstom, i chcieli to zrobić na własną rękę po odbiorze pociągów. Tylko za późno się zorientowali, że gdyby sami to zrobili, to automatycznie utraciliby gwarancję Alstomu.
0 0
odpowiedź