SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kontrowersyjna kampania reklamowa firmy Nike

Firma Nike wystartowała w RPA z nową kampania reklamową, która w kraju, uznawanym za jeden z najniebezpieczniejszych na świecie z pewnością wzbudzi liczne kontrowersje. Ukazuje ona sportowców, używających swych ciał jako broni. Zobacz spot!

Kampania zatytułowana "Tak walczę", emitowana będzie w lipcu w telewizji i kinach, a także w formie drukowanej, na billboardach oraz w nowych mediach. Całość została stworzona przez agencję Wieden&Kennedy z Amsterdamu.

Według Wieden&Kennedy ideą kampanii było rzucenie wyzwania mieszkańcom RPA, zwłaszcza młodym ludziom, aby w swoich codziennych zmaganiach wybrali sport a nie przemoc.

Jednakże prawdopodobnym jest, że kampania wywoła kontrowersje w kraju, którego historia naznaczona jest przemocą i powszechnym użyciem broni. RPA jest jednym z najniebezpieczniejszych krajów świata, wśród tych, które nie znajdują się w stanie wojny. Wskaźniki zabójstw z użyciem broni palnej są wyższe niż w jakimkolwiek innym państwie, nie wyłączając Kolumbii.

Reklamy ukazują serię dyscyplin sportowych. Aktywność sportowców koncentruje się na różnych etapach użycia broni, takich jak ładowanie, celowanie i strzelanie.

Spot rozpoczyna sprinter zajmujący pozycję w bloku startowym. Towarzyszy mu charakterystyczny dźwięk przeładowywanej broni. W następnych możemy zobaczyć koszykarza szykującego się do oddania rzutu, pływaka wspinającego na palce i piłkarza zamierzającego kopnąć w piłkę.

Gdy rozbrzmiewa dźwięk wystrzału, na następuje szybka seria obrazów, ukazujących w jaki sposób wszyscy sportowcy kończą swoje akcje. W scenie finałowej widzimy piłkarza ukazanego jako dymiącą po wystrzale broń, z para unoszącą się z jego ciała.

Dołącz do dyskusji: Kontrowersyjna kampania reklamowa firmy Nike

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl