Mobilna bankowość ma swoich odbiorców
Mobilna bankowość cieszy się coraz większym zainteresowaniem w USA.
Obecnie operacje bankowe za pomocą telefonów komórkowych wykonuje 16 procent mobilnych subskrybentów z USA, z czego 60 procent robi to co najmniej raz w tygodniu - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na badanie firmy Harris Interactive.
Badanie pokazało, że wśród osób, które do tej pory nie korzystały z tego typu usług, istnieje spore nimi zainteresowanie. Ponad 1/3 respondentów stwierdziła, że chciałaby sprawdzać stan swojego konta i przesyłać pieniądze za pomocą telefonu komórkowego.
Rośnie również popularność zakupów przez komórkę. 1/4 użytkowników mobilnego Internetu stwierdziła, że za pomocą swojego urządzenia kupowała produkty online z wykorzystaniem karty kredytowej. Koejne 20 procent badanych wyraziło zainteresowanie mobilnymi zakupami.
Z badania Harris Interactive wynika też, że największą barierą stojącą na przeszkodzie większej popularności mobilnej bankowości bądź zakupów, jest obawa o bezpieczeństwo. 66 procent respondentów boi się przesyłania osobistych informacji finansowych, 63 procent obawia się oszustów, a 61 procent sytuacji, w której straciliby komórkę zawierającą wrażliwe dane.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Mobilna bankowość ma swoich odbiorców