SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Play chce sprzedać obligacje za maksymalnie 2 mld zł

Play Communications zamierza ustanowić program emisji obligacji o wartości do 2 mld zł. Papiery dłużne zostaną wyemitowane na okres od roku do 7 lat, będą notowane na rynku giełdowym Catalyst lub BondSpot.

W komunikacie Play Communications podano, że w ramach programu firma lub jej spółka zależna P4 będą mogły przeprowadzić wielokrotne emisje obligacji do maksymalnej łącznej wartości nominalnej 2 mld zł.

Będą to zdematerializowane obligacje na okaziciela denominowane w złotych, z zapadalnością od 1 roku do 7 lat (włącznie). Firma zaoferuje je wyłącznie inwestorom kwalifikowanym.

- Emisje będą przeprowadzane w trybie art. 33 pkt 1 Ustawy o obligacjach na podstawie wyjątku od obowiązku sporządzenia i zatwierdzenia prospektu emisyjnego - zapowiedziano. - Obligacje będą wprowadzone do obrotu i notowań w alternatywnym systemie obrotu Catalyst prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. i/lub BondSpot S.A - dodano.

Przy emisji obligacji z firmą będą współpracować Santander Bank Polska i PKO BP jako współprowadzący księgę popytu i współorganizatorzy programu emisji obligacji.

- Ostateczna decyzja dotycząca ustanowienia programu, jego warunki oraz decyzja w sprawie emisji obligacji w ramach programu zostaną zatwierdzone odpowiednimi zgodami korporacyjnymi i będą uzależnione od warunków rynkowych - zaznaczyła firma.

Play ma 6,8 mld zł zadłużenia, roszady w zarządzie

W połowie br. łączne zobowiązania finansowe Play Communications wynosiły 6,83 mld zł, wobec 7 mld zł na koniec ub.r. Ich zdecydowaną większość stanowiły kredyty bankowe, których wartość w ciągu półrocza w części długoterminowej wzrosła z 5,41 do 5,46 mld zł, a w części krótkoterminowej zmalała z 581,3 do 343,7 mln zł.

Na początku października z funkcji członka zarządu ds. marketingu w P4 zrezygnował Michał Sobolewski. Z początkiem listopada to stanowisko obejmie Mikkel Noesgaard, poprzednio związany z Telenor Group.

To kolejna zmiana w kierownictwie operatora Play. Prezesm spółki od połowy ub.r. jest Jean-Marc Harion. W lutym br. do zarządu dołączył Piotr Kuriata, obejmując też funkcję dyrektora ds. rozwoju biznesu i regulacji, a w listopadzie ub.r. Wojciech Danieluk jako chief information and transformation officer oraz Michał Ziółkowski jako chief technology officer).

W drugim kwartale 2019 roku Play Communications zanotował 1,75 mld zł przychodów 254 mln zł zysku netto. Na koniec tego okresu miał 12,7 mln aktywnych klientów, o 250 tys. więcej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Play chce sprzedać obligacje za maksymalnie 2 mld zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl