SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Skuteczne przyciąganie klientów do nowej lokalizacji sklepu. Case study marki Grzybki

Otwarcie nowej lokalizacji sklepu znanej marki najczęściej opiera się na sprawdzonym schemacie łączącym przygotowanie oferty promocyjnej z organizacją lokalnego eventu oraz z wsparciem mediowym. Nie inaczej było w przypadku nowego punktu firmy Piekarnia Cukiernia Grzybki. Warto jednak przyjrzeć się tej kampanii szczególnie, ponieważ jej efekt, zdaniem Kingi Foit, odpowiedzialnej za marketing marki, znacznie przekroczył frekwencję planowaną na podstawie wcześniejszych tego typu akcji wspierających otwarcie sklepów w nowych lokalizacjach. Dlaczego w tym przypadku mieliśmy do czynienia z wyjątkowo dużym ruchem?

Piekarnia Cukiernia Grzybki Piekarnia Cukiernia Grzybki

Na to pytanie odpowiada Adam Iwiński, CEO Hybrid Europe:
Wiemy, że wcześniej informacje o otwarciu nowego sklepu pojawiły się głównie w kanałach społecznościowych marki. Kampania zasięgowa, którą zaproponowaliśmy w tym wypadku, a której celem było zachęcenie okolicznych mieszkańców do odwiedzenia punktu, polegała na wyświetlaniu reklam typu display na telefonach komórkowych w oparciu o geolokalizację. Tym, co odróżniało promocję tego otwarcia od wszystkich poprzednich, było właśnie wykorzystanie geolokalizacji i zbudowanie zasięgu w obrębie catchment area nowego sklepu. Geofencing i Supergeo to dwa narzędzia z portfolio Hybrid, które wykorzystaliśmy w tej kampanii. Technologia geofencing umożliwiła wyświetlenie reklam użytkownikom, którzy wcześniej pojawiali się na terenie Centrum Handlowego Atut, w ramach którego otwarto nowy sklep. W ten sposób reklamę mieli okazję zobaczyć klienci, którzy często znajdują się w bliskiej odległości od punktu. Supergeo pozwoliło natomiast na zachęcenie do przyjścia użytkowników smartfonów znajdujących się w promieniu do 10 km, niezależnie od tego, czy byli wcześniej klientami centrum handlowego. Takie połączenie dwóch technologii geolokalizacyjnych pozwoliło nam na dużą precyzję i zmaksymalizowanie zasięgu oraz częstotliwości tej ograniczonej w czasie kampanii.

Kampania oparta na technologiach Geofencing i Supergeo trwały od 4 do 18 września. W jej ramach emitowano zestaw standardowych banerów reklamowych przygotowanych do emisji w aplikacjach mobilnych.

 

Dzięki dodatkowej analityce towarzyszącej kampanii Hybrid mogliśmy też przyjrzeć się bliżej zachowaniom klientów, którzy nas odwiedzają. Najwięcej interakcji z reklamą odnotowaliśmy w godzinach porannego szczytu, czyli między godziną 6.00 a 9.00. 69% nowych klientów, którzy pojawili się w sklepie po zobaczeniu reklamy, przyszło do punktu w ciągu doby od kontaktu z kampanią. To wyniki, które wykorzystamy w planowaniu i optymalizowaniu przyszłych kampanii promujących otwarcia naszych sklepów.” - podsumowała Kinga Foit.

Średnia liczba kliknięć w reklamę w przedziałach godzinowych

 

Wykorzystanie geolokalizacji w celu docierania do osób znajdujących się na określonym obszarze jest możliwe dzięki wielu narzędziom reklamowych, takim jak choćby najpopularniejsze Google Ads czy Facebook Ads. Jednak dopiero wykorzystanie ID telefonów komórkowych pozwala na precyzję, która umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów lokalnego sklepu. Poza tym, coraz bogatsze inventory aplikacji pozwalających na wyświetlanie reklam daje możliwość szybkiego zbudowania zasięgu i częstotliwości, więc ograniczone w czasie kampanie wykorzystujące te technologie przynoszą coraz lepsze efekty.

Dołącz do dyskusji: Skuteczne przyciąganie klientów do nowej lokalizacji sklepu. Case study marki Grzybki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl