SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła o jeden procent

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w maju wzrosła o 1,32% m/m, i o 1,27% w ujęciu rocznym do 25.647 sztuk, wynika z danych firmy Samar, zajmującej się monitoringiem rynku samochodowego.

Podobnie jak w kwietniu, słabsze wyniki notują przede wszystkim marki popularne, natomiast nieco lepiej radzą sobie producenci aut z segmentu Premium.

W okresie styczeń-maj br. sprzedaż nowych aut spadła o 8,41% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku do 130.077 sztuk. W całym 2009 roku sprzedaż wzrosła o 3,0% do 320.010 aut.

"Chociaż skumulowana sprzedaż nadal jest niższa niż rok wcześniej, to pozytywnym sygnałem może być zmniejszenie się różnicy o 2,11 pkt. proc. w porównaniu do kwietnia" - czytamy w raporcie.

Poniżej ranking marek wg tegorocznej sprzedaży nowych samochodów.

 

Poz. Marka Liczba sprzedanych aut Zmiana w % Udział w %
1 Skoda 15114 -6,08 11,62
2 Fiat 10927 -27,16 8,40
3 Toyota 10558 -18,52 8,12
4 Volkswagen 10333 -13,98 7,94
5 Ford 10084 -7,09 7,75
6 Opel 9089 -14,18 6,99
7 Renault 7756 -0,14 5,96
8 Kia 6733 -0,71 5,18
9 Peugeot 5617 0,34 4,32
10 Hyundai 5263 -2,12 4,05

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż nowych samochodów w Polsce wzrosła o jeden procent

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl