„Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party” w górę, „Polityka” w dół
W maju br. o ponad połowę więcej niż rok wcześniej zarobiły z reklam magazyny „Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party”. Natomiast wpływy reklamowe „Polityki” spadły o jedną trzecią.
Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji te przychody były wyższe o 10,5 proc., a same wydatki na autopromocję wzrosły o 20,2 proc.
>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam. W gorę „Super Express”
Wśród czołowych czasopism największy wzrost wpływów reklamowych w skali roku zanotował „Świat Kobiety” (Bauer) - 80,1 proc. Z kolei „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) zarobiło z reklam o 57,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 54,8 proc.
>>> „Tele Tydzień” i „Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa
O nieco ponad połowę więcej niż w maju ub.r. zarobiły na reklamach „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - dokładnie o 49,1 proc., oraz „Gala” (G+J Polska) - o 41 proc.
>>> Rynek pism people: „Gala” przed relaunchem ze sprzedażą poniżej 60 tys. egz.
Trochę mniejsze niż rok wcześniej wpływy reklamowe zanotowały „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2 proc., „Viva!” (Edipresse Polska) - o 3 proc., „Claudia” (G+J Polska) - o 0,9 proc., oraz „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - 3,4 proc. Natomiast „Polityka” cennikowo zarobiła z reklam aż o 35,6 proc. mniej niż w maju ub.r.
>>> W górę „Gazeta Polska” i „Gość Niedzielny”, „Newsweek” stracił 40 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
V.2011 | V.2010 | |
Newsweek Polska | 14 188 070 zł | 14 469 576 zł |
Tele Tydzień | 11 774 211 zł | 7 607 886 zł |
Twój Styl | 10 368 802 zł | 6 955 268 zł |
Wprost | 8 518 700 zł | 7 599 701 zł |
Viva! | 6 961 014 zł | 7 172 533 zł |
Party | 6 688 489 zł | 4 250 856 zł |
Claudia | 6 663 247 zł | 6 722 964 zł |
Polityka | 6 302 172 zł | 9 789 770 zł |
Gala | 5 919 824 zł | 4 199 569 zł |
Świat Kobiety | 4 898 080 zł | 2 719 428 zł |
Przyjaciółka | 4 716 004 zł | 4 882 691 zł |
monitorowane tytuły razem | 255 637 692 zł | 232 720 462 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 275 983 913 zł | 249 651 897 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 20 346 221 zł | 16 931 435 zł |
Dołącz do dyskusji: „Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party” w górę, „Polityka” w dół
Bo porównując tygodniki opinii z zestawienia
Newsweek Wprost i Polityka, zyski reklam nie występują w tej kolejności jak ilość ich sprzedaży w szt.;].