SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party” w górę, „Polityka” w dół

W maju br. o ponad połowę więcej niż rok wcześniej zarobiły z reklam magazyny „Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party”. Natomiast wpływy reklamowe „Polityki” spadły o jedną trzecią.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji te przychody były wyższe o 10,5 proc., a same wydatki na autopromocję wzrosły o 20,2 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam. W gorę „Super Express”

Wśród czołowych czasopism największy wzrost wpływów reklamowych w skali roku zanotował „Świat Kobiety” (Bauer) - 80,1 proc. Z kolei „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) zarobiło z reklam o 57,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 54,8 proc.

>>> „Tele Tydzień” i „Życie na Gorąco” liderami czytelnictwa

O nieco ponad połowę więcej niż w maju ub.r. zarobiły na reklamach „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - dokładnie o 49,1 proc., oraz „Gala” (G+J Polska) - o 41 proc.

>>> Rynek pism people: „Gala” przed relaunchem ze sprzedażą poniżej 60 tys. egz.

Trochę mniejsze niż rok wcześniej wpływy reklamowe zanotowały „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2 proc., „Viva!” (Edipresse Polska) - o 3 proc., „Claudia” (G+J Polska) - o 0,9 proc., oraz „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - 3,4 proc. Natomiast „Polityka” cennikowo zarobiła z reklam aż o 35,6 proc. mniej niż w maju ub.r.

>>> W górę „Gazeta Polska” i „Gość Niedzielny”, „Newsweek” stracił 40 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 V.2011V.2010
Newsweek Polska14 188 070 zł14 469 576 zł
Tele Tydzień11 774 211 zł7 607 886 zł
Twój Styl10 368 802 zł6 955 268 zł
Wprost8 518 700 zł7 599 701 zł
Viva!6 961 014 zł7 172 533 zł
Party6 688 489 zł4 250 856 zł
Claudia6 663 247 zł6 722 964 zł
Polityka6 302 172 zł9 789 770 zł
Gala5 919 824 zł4 199 569 zł
Świat Kobiety4 898 080 zł2 719 428 zł
Przyjaciółka4 716 004 zł4 882 691 zł
monitorowane tytuły razem255 637 692 zł232 720 462 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją275 983 913 zł249 651 897 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja20 346 221 zł16 931 435 zł


 

Dołącz do dyskusji: „Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party” w górę, „Polityka” w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
czyli jednak marketingowcy będą mieli wzięcie.
Bo porównując tygodniki opinii z zestawienia
Newsweek Wprost i Polityka, zyski reklam nie występują w tej kolejności jak ilość ich sprzedaży w szt.;].
odpowiedź
User
Smile
Cyt."Tele Tydzień i Życie na Gorąco liderami czytelnictwa''.Ale się czytelnicy naczytali.Aż głowa boli.
odpowiedź
User
andyd
a ile zarobiło Uważam Rze?
odpowiedź