SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP zbada product placement

Telewizja Polska zamierza przeprowadzić badania marketingowe pod hasłem 'Sponsoring użyczeniowy jako sposób komunikacji marketingowej'.

Sponsoring użyczeniowy to określenie stosowane w odniesieniu do product placement, który obecnie jest w Polsce zakazany. Zmieni się to jednak, gdy nasz kraj dostosuje prawo do znowelizowanej pod koniec maja dyrektywy UE pozwalającej na płatne lokowanie produktów w programach telewizyjnych.

Telewizja Polska już przygotowuje się do tych zmian i zamierza przeprowadzić badania, których celem badań będzie m.in. identyfikacja obszarów oddziaływania sponsoringu użyczeniowego, określenie stopnia jego zauważalności i ocena udziału konkretnych marek w programie telewizyjnym.

Jak tłumaczy nam Kazimierz Piekarz, dyrektor ds. marketingu i rozwoju biznesu
w Biurze Reklamy TVP, projekt ma odpowiedzieć na pytania, jakie są korzyści i zagrożenia dla produktu, marki i producenta, który wykorzystuje sponsoring użyczeniowy, dla programu, w którym jest stosowany oraz dla widzów stykających się z takim przekazem.

Badanie zostaną zrealizowane metodą wywiadów fokusowych wśród osób oglądających cztery programy TVP: "SmaczneGo!", "Kuchnia z Okrasą", "Dwie strony medalu" i "M jak miłość". Uczestnikami projektu będą mieszkańcy miast powyżej 50 tys., w wieku od 16 do 49 lat, posiadający wykształcenie średnie i wyższe oraz dochody w wysokości średniej krajowej liczonej na rodzinę.

Badanie opracuje i przeprowadzi firma badawcza wyłoniona w przetargu. Do Biura Reklamy TVP wpłynęły w sumie 3 oferty, w tym jedna po czasie. Przetarg ma zostać rozstrzygnięty w przyszłym tygodniu.

Dołącz do dyskusji: TVP zbada product placement

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl