Winiary: Kochanie przez gotowanie
Wykorzystanie zintegrowanej kampanii przy promocji konsumenckiej marki Winiary.
Klient: Nestle Polska
Marka: Winiary
Nazwa projektu: Kochanie przez
gotowanie
Typ projektu: promocja konsumencka wykorzystująca zintegrowaną
kampanię, w której - poprzez różne kanały komunikacji - realizowana
jest jedna spójna idea
Media: Internet, ATL, BTL, field marketing
Zakres usług:
- Opracowanie mechaniki konkursowej i zasad promocji konsumenckiej;
- Stworzenie dedykowanej strony internetowej www.kochanieprzezgotowanie.pl;
- Przygotowanie scenariusza i nadzór nad produkcją spotu telewizyjnego (we współpracy z Brain);
- Przygotowanie i produkcja spotu radiowego (we współpracy z Brain);
- Kampania prasowa (wersja skierowana do konsumentów oraz wersja dla handlowców);
- Kampania internetowa;
- Przygotowanie materiałów POS.
Grupa docelowa:
- Kobiety w wieku 25-45 lat;
- Prowadzące gospodarstwa domowe, składające się przynajmniej z 3 osób;
- Gotujące posiłki dla rodziny kilka razy w tygodniu;
- Rodzina ma dla nich największą wartość - wyrażają swoją miłość i troskę poprzez gotowanie;
- Wspólne posiłki są dla nich bardzo ważne - pomagają wzmocnić więzi rodzinne;
- Oczekują uznania dla swoich zdolności kulinarnych.
Kochanie przez gotowanie
1. Wprowadzenie:
1 stycznia 2009 roku ruszyła promocja konsumencka obejmująca
wszystkie produkty marki WINIARY. Hasło akcji, "Kochanie przez
gotowanie", zostało wykorzystane we wszystkich, zintegrowanych
działaniach przygotowanych przez agencję FireFly Creation (www.ffcreation.com). Wykorzystane
przez nas marketingowe kanały dotarcia połączył jeden przekaz:
gotujemy nie dla siebie, ale z miłości do rodziny. Dla niej też -
a nie dla samych siebie - zdobywamy w akcji nagrody.
Logo "Kochanie przez gotowanie" w formie serca pojawiło się na
wszystkich formach reklamowych
i na wybranych produktach marki WINIARY. Miłość i "kochanie"
szczególnie widać także w reklamie telewizyjnej zakończonym
stwierdzeniem głównej bohaterki "Kocham swoją rodzinę".
2. Promocja konsumencka:
a. Idea konkursu:
Aby wziąć udział w konkursie należy jednorazowo zakupić 3 dowolne
produkty marki WINIARY, zachować dowód zakupu produktów oraz
poprawnie dokonać zgłoszenia konkursowego. Zgłoszenia można dokonać
na 2 sposoby: wysyłając smsa o treści "WINIARY" na wskazany numer
lub wysyłając wycięte z opakowań kody produktów na adres
dedykowanej promocji skrytki pocztowej. Każde zgłoszenie to jedna
szansa na wygraną.
W trakcie trwania promocji - od 1 stycznia do 29 marca 2009 roku -
przewidzianych jest 6 losowań nagród. W każdym z nich do wygrania
jest jedna nagroda główna - Opel Zafira, 10 nagród pierwszego
stopnia (telewizor LCD 40" i kino domowe Sony Bravia) oraz 50
nagród stopnia drugiego (aparat cyfrowy Sony Cyber Shot DSC W170).
Losowania następują w określonych terminach, ogłoszonych na
dedykowanej promocji stronie internetowej.
Za sprawą promocji chcemy podpowiedzieć konsumentkom, jak mogą
jeszcze silniej pokazać bliskim troskę oraz chęć dbania o nich.
Kupując produkty marki WINIARY, mają oni możliwość wygrania
przydatnych dla całej rodziny nagród, z których będą się wspólnie
cieszyć.
b. Strona www.kochanieprzezgotowanie.pl:
Mikrowitryna www.kochanieprzezgotowanie.pl
została stworzona jako wsparcie promocji konsumenckiej. Jej głównym
zadaniem jest informowanie o samej loterii, wyjaśnienie zasad
zabawy oraz zaprezentowanie nagród, a - z czasem - także zwycięzców
poszczególnych losowań. Na mikrowitrynę można się dostać poprzez
wpisanie adresu w pasek przeglądarki lub klikając na jedną z form
reklamowych, stworzonych w ramach kampanii online.
Zależało nam przede wszystkim na szczegółowym opisie mechaniki
konkursowej oraz jasnym przedstawieniu zasad uczestnictwa w
loterii. Położyliśmy także duży nacisk na atrakcyjne
zaprezentowanie nagród rzeczowych, a po każdym losowaniu będziemy
umieszczać informacje o zwycięstwach danego etapu.
Kładąc nacisk na prostotę i funkcjonalność witryny nie
zapomnieliśmy jednocześnie o wrażeniach wizualnych. Zaproponowany
layout jest zgody z identyfikacją wizualną marki WINIARY, a jego
klimat podkreśla takie wartości marki, jak rodzina, miłość, radość
z gotowania dla niej i przygotowywania wspólnych posiłków.
Odpowiednio dobrane rodzinne nagrody spójnie dopełniają
całość.
3. Działania ATL - prasa, radio, telewizja:
Wsparciem promocji konsumenckiej były także szeroko zakrojone
działania ATL. Z myślą o akcji przygotowaliśmy we współpracy z
agencją Brain) spot telewizyjny oraz radiowy promujące hasło
przewodnie loterii WINIARY. W reklamie prasowej wykorzystaliśmy
visual ze spotu telewizyjnego oraz nawiązaliśmy graficznie do
layoutu mikrowitryny konkursowej. W przygotowaniu wszystkich form
kładliśmy nacisk na podkreślenie charakterystycznego dla marki
akcentu więzi rodzinnych oraz emocji związanych z przygotowywaniem
posiłku dla rodziny.
Spoty telewizyjny i radiowy objęły wszystkie największe krajowe
stacje telewizyjne i radiowe. Media plan przewiduje emisję spotu
m.in. w takich stacjach, jak TVP, Polsat, Polsat 2, TVN, TVN 7, TVN
Style, czy Animal Planet. 15-sekundowy spot radiowy pojawił się w
sieci ESKA, RMF FM i Radio Zet. Reklama prasowa została
przygotowana z myślą o publikacji zarówno w tytułach kobiecych, jak
i magazynach branżowych oraz gazetkach wydawanych przez
hipermarkety i centra handlowe.
4. Działania BTL - promocja w sklepach:
Na potrzeby promocji zaprojektowaliśmy specjalne displaye do
sklepów, pozwalające na wyeksponowanie produktów marki WINIARY oraz
przekazania informacji o akcji. Przygotowaliśmy także opakowania
promocyjne wybranych produktów marki oraz projekty pozostałych
materiałów PoS, tj. stoppery przypółkowe, hangery, wobblery czy
headery.
Klient zaplanował też takie działania, jak przeprowadzenie animacji
sprzedaży w sklepach sieci Carrefour, Real oraz Tesco. Na przełomie
stycznia i lutego planowane jest także wsparcie akcji poprzez
dodatkowe działania w sklepach. Zaproponowaliśmy klientowi, aby
osoby kupujące w wybranych supermarketach przynajmniej 3 produkty
marki WINIARY mogły otrzymać specjalnie zaprojektowaną, ekologiczną
torbę na zakupy promującą logo akcji.
5. Podsumowanie akcji:
Hasło promocji konsumenckiej, "Kochanie przez gotowanie",
odzwierciedla "umbrella idea" zintegrowanej kampanii, obejmującej
działania internetowe, ATL, BTL i field marketing. Projekt
realizowany dla marki WINIARY to znakomity przykład kampanii
zintegrowanej i interaktywnej, w której poprzez różne kanały
komunikacji realizowana jest jedna spójna idea: "kochanie przez
gotowanie", aktywnie angażująca emocje konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Winiary: Kochanie przez gotowanie
http://winiary.pl/kochanieprzezgotowanie/Images/zwyciezcy.pdf
a regulamin mówi o datach losowań
http://winiary.pl/kochanieprzezgotowanie/Images/regulamin.pdf
bez komentarza