SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook i Instagram zarabiają rekordowo. Reklamy zdrożały o 11 proc.

W trzecim kwartale 2024 roku Meta Platforms wypracowała rekordowe przychody i zysk w swojej historii. Marża operacyjna koncernu sięgnęła 43 proc. Na jego platformach wyemitowano więcej reklam, a ich ceny zwiększyły się r/r o 11 proc.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Przychody Meta Platforms w minionym kwartale sięgnęły 40,59 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 19 proc. Pierwszy raz pułap 40 mld dolarów przekroczyły w czwartym kwartale ub.r., wtedy wyniosły 40,11 mld dolarów.

Koncern zarabia głównie na reklamach. Wpływy w tym zakresie w trzecim kwartale 2024 roku zwiększyły się rok do roku z 33,64 do 39,88 mld dolarów. Wzrosty nastąpiły we wszystkich głównych regionach działania firmy, w USA i Kanadzie - z 14,95 do 17,39 mld dolarów.

Więcej reklam, ceny w górę

Na rekordowe przychody reklamowe Meta Platforms składa się kilka czynników. Należące do koncernu platformy Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger dalej zyskują na popularności: w zeszłym kwartale codziennie korzystało z nich średnio 3,29 mld internautów, wobec 3,14 mld przed rokiem i 2,93 mld dwa lata temu.

W minionym kwartale liczba wyświetleń reklam na tych platformach zwiększyła się r/r o 7 proc., a przeciętna cena reklamy - o 11 proc. W USA i Kanadzie reklamy zdrożały średnio o 9 proc., w Europie o 16 proc., a w Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej - o 17 proc.

Łączne wydatki Meta Platforms rosną znacznie słabiej od przychodów. W zeszłym kwartale zwiększyły się o 14 proc. do 23,24 mld dolarów.

Platformy społecznościowe firmy przy 40,32 mld dolarów wpływów wypracowały 21,78 mld zysku operacyjnego. Mocno nierentowny od kilku lat jest natomiast segment Reality Labs obejmujący matewersum i firmę Oculus Rift oferującą sprzęt do wirtualnej rzeczywistości. W zeszłym kwartale przy 270 mln dolarów przychodów zanotował 4,43 mld dol. straty operacyjnej.

Rekordowe zyski

Rentowność koncernu skokowo poprawiła się w drugiej połowie 2023 roku, a w zeszłym kwartale wyznaczyła swoje kolejne maksima. Na poziomie operacyjnym marża poszła w górę r/r z 40 do 43 proc., a zysk z 13,75 do 17,35 mld dolarów. Natomiast zysk netto zwiększył się z 11,58 do 15,69 mld.

Dołącz do dyskusji: Facebook i Instagram zarabiają rekordowo. Reklamy zdrożały o 11 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl