SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Łódź króluje wśród polskich miast w social media w 2024 roku

W 2024 roku w mediach społecznościowych najprężniej działającym i najbardziej widocznym miastem wojewódzkim była Łódź - wynika z analizy Sotrendera.

fot. Łódź fot. Łódź

Łódź wiodła prym nie tylko pod kątem reklamowym, ale także pod względem działań organicznych, wychodząc przy tym poza utarte ramy prowadzenia komunikacji wyłącznie na Facebooku i Instagramie.

Na przestrzeni ostatnich 11 miesięcy najwięcej aktywnych reklam w ekosystemie Meta – ponad dwukrotnie więcej niż pozostałe miasta – opublikowało miasto Gdańsk (460 reklam). Liczba reklam nie miała jednak przełożenia na średnie zasięgi reklamowe miast. W ekosystemie Meta (Facebook, Instagram, Messenger) najlepiej poradziło sobie Miasto Stołeczne Warszawa ze średnim zasięgiem jednej reklamy na poziomie 160 tys. Na drugim miejscu uplasowała się Łódź (116 tys.), a na trzecim Poznań (104 tys.).



Z kolei pod względem najbardziej zasięgowych reklam zdecydowanym liderem była Łódź. Pięć reklam z największymi zasięgami od stycznia do listopada 2024 roku opublikowała właśnie stolica województwa łódzkiego. Wszystkie one dotyczyły letnich wydarzeń muzycznych organizowanych przez miasto, a najlepsza reklama miała zasięg ponad 2,6 miliona.

Jedynym miastem, które prowadziło płatne działania na TikToku była ponownie Łódź. Na profilu kochamlodz pojawiły się 23 posty sponsorowane o łącznej liczbie wyświetleń
sięgającej ponad 8 milionów (8 494 255) i sumie wskaźnika Interactivity Index równej 218 994. Reklamą z największym zasięgiem i zaangażowaniem, podobnie jak w ekosystemie Meta, było wideo dotyczące festiwalu muzycznego Łódź Summer Festival, które zostało wyświetlone ponad 1,5 miliona razy.



Najliczniejszą społeczność ma Wrocław
Miastem z najliczniejszą społecznością na Instagramie w 2024 roku jest Wrocław z liczbą ponad 191 tys. obserwujących. 170 tys. obserwujących zgromadził na swoim koncie Gdańsk, a 158 tys. Warszawa. Na Facebooku numerem jeden jest z kolei Łódź ze społecznością liczącą ponad pół miliona osób. Na miejscu drugim znalazł się Wrocław (prawie 440 tys. fanów), a na miejscu trzecim Kraków (376 tys. fanów).



Na TikToku Łódź ponownie zdeklasowała resztę miast wojewódzkich, gromadząc na swoim profilu ponad 226 tys. obserwatorów. Na miejscu drugim uplasował się Poznań (69 tys.), a na trzecim Gdańsk (58 tys.), przy czym 10 z 18 analizowanych miast wojewódzkich (m.in. Kraków, Lublin czy Wrocław) na ten moment nie posiada oficjalnego konta na tej platformie. Najwięcej treści zarówno na TikToku, Facebooku jak i na Instagramie opublikowało w tym roku również miasto Łódź.



Z kolei w rankingach zaangażowania, Łódź i Wrocław, które plasowały się w czołówce największych profili na Facebooku i Instagramie, zachowały swoją dominację. Pod względem łącznego zaangażowania na TikToku Łódź ponownie bije inne miasta na głowę. Wśród pięciu najbardziej angażujących postów na Facebooku w analizowanym okresie, dwa zostały opublikowane na profilu miasta Łódź, a trzy na profilu miasta Wrocław. Co ciekawe, aż cztery z nich dotyczyły… zwierząt.

Wideo z psem na balkonie najbardziej lubiane
Najlepszym postem było wideo przedstawiające psa na jednym z łódzkich balkonów – materiał zgromadził prawie 70 tys. polubień oraz ponad 6,5 tys. udostępnień. Z kolei na Instagramie najbardziej angażujący post ponownie należał do miasta Łodzi i przedstawiał nowego mieszkańca miejskiego zoo.



Na LinkedInie największy spośród wszystkich analizowanych profili to profil Grow with Warsaw z ponad 20 tys. obserwujących. Na drugim miejscu znalazł się profil Invest in Lodz (13 tys.), a na trzecim Invest in Wroclaw (6 tys. obserwujących). Podobnie wygląda zestawienie prezentujące aktywności użytkowników na linkedinowych
profilach miast. Najwięcej aktywności – 51 tys. – odnotowaliśmy na profilu Grow with Warsaw, a na drugim miejscu znalazł się profil Invest in Lodz, jednak z aż trzykrotnie mniejszą liczbą aktywności (17 tys.).


Co ciekawe, na tym kanale część miast nie prowadzi komunikacji i/lub nie posiada oficjalnych profili (np. Białystok, Olsztyn, Toruń), z kolei inne prowadzą po dwa profile: główny oraz inwestycyjny (np. Łódź, Warszawa, Rzeszów, Poznań).

Analiza dotyczyła 18 miast wojewódzkich na Facebooku, Instagramie, TikToku i LinkedInie w okresie od 1 stycznia do 18 listopada 2024. 

Dołącz do dyskusji: Łódź króluje wśród polskich miast w social media w 2024 roku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dex
Należy zwrócić uwagę, że na profilu miasta są przede wszystkim wpisy ośmieszające i szydzące z innych a całą robotę robią setki nieprzychylnych komentarzy mieszkańców
2 1
odpowiedź
User
Dex
Należy zwrócić uwagę, że na profilu miasta są przede wszystkim wpisy ośmieszające i szydzące z innych a całą robotę robią setki nieprzychylnych komentarzy mieszkańców
0 0
odpowiedź
User
Uczeń technikum
I tak coraz więcej osób usuwa konta na portalach np na Fb.
1 0
odpowiedź