TVP będzie szkolić z komunikacji. Ubyło dwóch dyrektorów
Telewizja Polska zlikwidowała biuro dystrybucji oraz, zgodnie z zapowiedziami, połączyła organizacyjnie TVP World i Biełsat w ośrodek mediów dla zagranicy. Natomiast biuro zarządzania kapitałem ludzkim nadawcy od stycznia znów będzie oferować komercyjne szkolenia.
Biuro dystrybucji zostało utworzone w Telewizji Polskiej wiosną 2019 roku. Jak wówczas informowaliśmy, celem było zintegrowanie zarządzania treściami telewizyjnymi i internetowymi nadawcy.
Teraz biuro dystrybucji znika ze struktury organizacyjnej spółki. Jego kompetencje przejęły trzy piony: ośrodek TVP Technologie, biuro handlu i współpracy międzynarodowej oraz TVP+.
TVP+ z nowymi kompetencjami
W komunikacie prasowym Telewizja Polska wskazuje, że ośrodek TVP Technologie odpowiada za dystrybucję programów i audiowizualnych usług medialnych TVP (linearnych i nielinearnych). Ma to umożliwić integrację obszaru technologicznego mediów online z pozostałymi technologiami (np. produkcji, emisji, dystrybucji, informatyki i telekomunikacji).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Biuro handlu i współpracy międzynarodowej przejmuje zarządzanie umowami reemisyjnymi z operatorami („co wpisuje się w prowadzoną przez tę jednostkę sprzedaż licencji do audycji” - zaznaczono w komunikacie).
Zaś TVP+ będzie odpowiadać za strategię rozwoju kanałów dystrybucji usług medialnych. We współpracy z biurem reklamy i marketingu będzie zajmować się promocją usług nielinearnych TVP oraz ustalaniem polityki handlowej w zakresie VOD oraz świadczenie usług handlu elektronicznego.
TVP World i Biełsat we wspólnym pionie
Ponadto Telewizja Polska na poziomie organizacyjnym połączyła TVP World i Biełsat w ośrodek mediów dla zagranicy. Szefem nowej struktury został Michał Broniatowski, poprzednio dyrektor TVP World.
W Biełsacie nie ma już natomiast dyrektora: funkcję kierowniczki redakcji objęła Alina Koushyk, była członkini gabinetu Swiatłany Cichanouskiej na wygnaniu. Z kolei Aleksy Dzikawicki, który w marcu br. na stanowisku dyrektora stacji zastąpił zwolnioną Agnieszkę Romaszewską, w drugiej połowie listopada zdecydował się odejść z TVP.
Nadawca podkreśla, że zadaniem ośrodka mediów dla zagranicy jest prezentowanie polskiego punktu widzenia na ważne wydarzenia w regionie i na świecie, co jest szczególnie istotne w dynamicznej sytuacji politycznej i społecznej. Według spółki integracja infrastruktury, pracowników i współpracowników Biełsatu z nowym ośrodkiem wzmacnia potencjał TVP w zakresie produkcji i dystrybucji treści w języku białoruskim oraz innych językach.
Telewizja Polska wyjaśnia, że celem obecnego etapu reorganizacji jest uproszczenie struktury organizacyjnej spółki, skrócenie ścieżki decyzyjnej, bardziej efektywne wykorzystanie zasobów firmy, ograniczenie kosztów i zwiększenie przychodów.
W efekcie tych zmian liczba dyrektorów w centrali nadawcy zmalała z 28 do 26. Pod koniec grudnia ub.r. takich stanowisk było obsadzone 33 (bez uwzględnienia szefów 16 oddziałów regionalnych spółki).
TVP będzie sprzedawać szkolenia
Z kolei do stycznia 2025 roku biuro zarządzania kapitałem ludzkim Telewizji Polskiej będzie oferować szkolenia z komunikacji w biznesie. Nadawca zaznacza, że to odpowiedź na oczekiwania rynku.
- Chodzi o lepsze wykorzystanie potencjału przychodowego TVP, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji finansowej spółki - zaznaczono w komunikacie.
Dołącz do dyskusji: TVP będzie szkolić z komunikacji. Ubyło dwóch dyrektorów