Carat obniża prognozę dla rynku reklamy
Dom mediowy Carat po raz kolejny obniżył swoją prognozę odnośnie tegorocznych wydatków na reklamę na całym świecie oraz na rynku amerykańskim.
Jednocześnie Carat nieznacznie podniósł swoją prognozę odnośnie wydatków na internetową reklamę w bieżącym jak i przyszłym roku - informuje serwis MediaPost Publications.
Obecnie dom mediowy szacuje, że światowe nakłady na reklamę zwiększą się w tym roku o 4,9 procenta, a w USA wzrost wyniesie 2,1 procenta. W poprzedniej prognozie ogłoszonej w marcu dom mediowy zakładał tutaj odpowiednio wzrost o 6 i 3,8 procenta.
Biorąc pod uwagę poszczególne media, obniżenie prognozy dotknęło wszystkie z nich poza internetem. Nakłady na reklamę w sieci mają zwiększyć się na całym świecie o 23,7 procenta w obecnym i o 18,6 procenta w przyszłym roku. W marcu Carat prognozował wzrost odpowiednio o 23,3 i 17,8 procenta.
Jednocześnie oznacza to, że kosztem innych mediów internet zwiększy swoje udziały na rynku reklamy. W bieżącym roku mają one wynieść 8,6, a w 2009 9,8 procenta. W 2008 roku zdecydowanie największym medium pozostanie jednak telewizja (41,2 procenta udziałów), przed prasą codzienną (23,2 procenta) i czasopismami (12,8 procent). W tyle za internetem pozostanie za to radio (7,4 procenta), outdoor (5,9 procenta) oraz kino (0,6 procenta).
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Carat obniża prognozę dla rynku reklamy